B_LAB was launched in 2013 as a natural beauty concept. Since 2020, it has stood out as 'K-Beauty' in the global market centered on Amazon, and its sales are growing rapidly, especially in the North American market.
However, there is currently no differentiated and clear brand identity for B_LAB, so we developed a consumer-oriented brand identity that is close to ingredients and facts, rather than general and pedantic beauty branding, targeting the year 24/25, when explosive growth is expected.
B_LAB 은 2013년 자연주의 뷰티 콘셉트로 론칭 되었습니다. 2020년부터 아마존을 중심으로 글로벌 시장에서 ‘K-Beauty’로 두각을 나타내고 있으며 특히 북미 시장에서 그 매출은 급성장하고 있습니다.
하지만 현재 차별화되고 명확한 B_LAB 만의 브랜드아이덴티티가 부재하여 폭발적인 성장이 예상되는 24/25년도를 타깃으로 일반적이고 현학적인 뷰티 브랜딩이 아닌 원료 와 사실에 근기한 소비자 중심의 브랜드 아이덴티티를 개발하였습니다.