MONORICH®
HIGH-END RESELL PLATFORM
모노리치는 전세계 트랜드로 자리잡은 리셀 플랫폼 마켓에서 오직 하이엔드 브랜드만을 취급하는 하이엔드 명품 리셀 플랫폼입니다.
하이엔드 명품 거래의 새로운 기준을 제시하며, 패션 명품을 시작으로 아트, 와인, 자동차, 가구 등 하이엔드의 범위를 점차 확장해 나갈 예정입니다.
이번 프로젝트에서는 단순 명품 리셀 플랫폼을 지향했던 모노리치의 기존 비즈니스 방향을 좀 더 세분화하여
기존에 없던 하이엔드 리셀 시장을 재 정의하고
그에 맞는 비즈니스 전략과 브랜드아이덴티티를 새롭게 정립하였습니다.
Monorich is a high-end luxury resell platform that only deals with high-end brands in the resell platform market, which has become a global trend. We will present new standards for high-end luxury goods transactions, and we will gradually expand the scope of high-end goods such as art, wine, automobiles, and furniture, starting with fashion luxury goods. In this project, the direction of Monorich's existing business, which was aimed at simple luxury resell platform, was further subdivided We have re-defined the high-end resell market, and have re-established business strategies and brand identity accordingly.
PROJECT OVERVIEW
MONORICH®는 ‘바이셀스탠다드’의 중장기 비즈니스 전략의 초석을 위해 ‘명품 조각투자 플랫폼 PIECE(피스)’와의 유기적인 비즈니스 벨류체인을 확고히 하고자 하는 전략을 바탕으로 기획된 하이엔드 리셀 플랫폼 입니다. 하이엔드 브랜드와 객관적인 상품 정보 및 합리적인 가격으로 구매자의 가치로운 소비를 가능하게 하는 것을 지향하는 브랜드로써, 다수의 명품 리셀 플랫폼이 넘쳐나는 레드오션 시장에서 브랜드만의 블루오션 시장을 열기 위해 타 플랫폼과 차별화 할 수 있는 아이덴티티 정립이 필요한 상황이었습니다.
모노리치의 브랜드 비주얼 체계를 설계하며, 보다 가치지향적인 브랜드로 자리매김 하기 위해 전략을 기반한 통합적인 비주얼 아이덴티티를 구축하였습니다.
MONORICH® is a high-end resell platform designed based on a strategy to solidify an organic business velocities chain with PIECE, a luxury sculpture investment platform, for the cornerstone of the mid- to long-term business strategy of 'BuysellStandard INC'. As a brand aimed at enabling high-end brands and objective product information and affordable prices for buyers, it was necessary to establish an identity that could differentiate itself from other platforms to open the brand's own blue ocean market in the red ocean market, which is full of many luxury resell platforms.
We designed MONORICH's brand visual system and built an integrated visual identity based on strategy to establish a more value-oriented brand.
Project Goal
이번 프로젝트를 통해 리셀시장과 중고시장이라는 전방위적인 시장분석을 통해 모노리치가 나아갈 위치를 세분화하였습니다.
이에 기인한 직관적인 태그라인과 키워드를 통해 브랜드 디자인 시스템을 설정하였습니다.
Verbal Identity와 Visual Identity의 정립을 통해 타브랜드와 차별화된 브랜드로 만들어 나가고자 합니다.
Through this project, we have subdivided the position of Monorich through an all-around market analysis of the resell market and the used market. The brand design system was established through intuitive tag lines and keywords. Through the establishment of Verbal Identity and Visual Identity, we want to make it a brand that is differentiated from other brands.
Competitor & Market Analysis
국내뿐 아니라, 글로벌 마켓에서도 리셀 플랫폼이 트랜드로 자리잡으며, 유사 비즈니스가 무분별하게 생성되고 있는 상황입니다.
업계에서 새로운 포지션과 이미지 정체성을 명확하게 자리잡기 위해 시장을 분석하고 관련 브랜드들을 정량화하여 세분화된 디렉션을 설정합니다.
브랜드가 플레이하는 로고 플레이의 단순&복잡성과 타겟하는 연령층에 대한 기준을 나눌 수 있는 분석 테이블을 만들어 혼재된 시장을 정량화합니다.
The resell platform has become a trend not only in Korea but also in the global market, and similar businesses are being created indiscriminately. Analyze the market and quantify relevant brands to establish granular direction to clearly establish new positions and image identities in the industry. Quantify the mixed market by creating an analysis table that divides the simplicity and complexity of the logo play played by the brand and the criteria for the target age group.
Brand Segmentation
패션 리셀 시장 내 전문몰, 소셜 기반 등 많은 유사 플랫폼들이 공존하고 있기에 브랜드 세분화 전략을 통해 모노리치가 향후 나아가야 할 방향을 제시합니다.
먼저 중고 시장과 리셀 시장을 명확히 분류하여 브랜드가 전개할 방향을 포착하였습니다. 이에 모노리치와 연계성이 높은 리셀 시장 내 카테고리를 파악하고,
세부적으로 시장을 구분하여 업계 내에서 브랜드가 차별화될 수 있도록 모노리치만의 강점을 도출하였습니다.
Since many similar platforms such as specialty malls and social bases coexist in the fashion resell market, Monorich presents the direction for the future through brand segmentation strategies. First, we clearly classified the used market and the resell market to identify the direction in which the brand will develop. Therefore, it identifies categories within the resell market that are highly linked to monoliths By dividing it into high-end luxury resell market and sneakers resell market, Monorich’s unique strengths have been derived so that brands can be differentiated within the industry.
Market Analysis Diagram
Based on the competitors you investigated,
you create a diagram to identify and analyze the industry cycle to
determine where the brand will be located.
Basic System
브랜드 태그라인인 ‘HIGH-END RESELL PLATFORM’을 고객들에게 보다 명확하게 전달하고,
타 플랫폼과 차별화 된 브랜드 아이덴티티를 일관되게 표현하기 위한 KEY VISUAL을 개발하였습니다.
각기 빛나는 수많은 브랜드 중 ‘하이엔드’에만 집중하는 모노리치의 차별화 포인트를 집중과 포착이 연상되는 그래픽 모티프를 통해
‘오직 정점에만 집중한다.’는 브랜드의 관점을 담아 표현하였습니다.
The brand tagline 'HIGH-END RESELL PLATFORM' is communicated to customers more clearly
We developed Key visual to consistently express brand identity differentiated from other platforms.
Through graphic motifs that remind you of the focus and capture of Monorich's differentiation points that focus only on "high-end" among many shining brands,
It expresses the brand's perspective of "focusing only on the apex."
Graphic Motif System
Logo Shape과 Graphic Shape의 그래픽 모티프는 사용성에 따라 다른 형태로 사용됩니다.
Logo Shape에서는 Letter Type과의 조화와 가독성 측면을 고려해 시각적으로 끊어짐이 없는 형태를 적용합니다.
다만 그래픽 모티프가 Visual Asset으로 사용될 때는 자유로운 확장이 가능하도록 독립적으로 존재하는 4개의 모티프를 활용합니다.
MONORICH’s brand-only graphics motifs are used in different forms depending on their usability.
Logo Shape applies a visually uninterrupted form considering the harmony and readability of the letter type. However, when graphic motifs are used as Visual Assets,
four independent motifs are utilized to allow for free expansion.
Typeface & Color Scheme System
브랜드 컨셉과 비즈니스 플로우를 고려하여 브랜드가 플레이할 서체를 지정하고, 서체들 간의 계층 구조를 설계하여 지속 가능한 베이직 시스템을 만들어갑니다.
향후 다양한 브랜드를 포용하는 플랫폼 비즈니스의 특성상 혼용되어 사용되지 않도록
인하우스 가이드에 대한 세심한 가이드 라인이 필수적입니다.
Considering the brand concept and business flow, we design the typeface for the brand to play and design the hierarchical structure between the types to create a sustainable basic system.
Due to the nature of the platform business that embraces various brands in the future, careful guidelines for in-house guides are essential.
Key Visual System
‘정점에 집중하는’ 모노리치 고유의 아이덴티티를 표현하기 위해 다양한 제품 및 모델들이 정리되지 않은 모습으로 아카이빙 된 모습을 지향합니다.
수많은 브랜드들 중 오직 하이엔드에만 집착하는 모습을 시그니처 프레임으로 투영시켜 브랜드가 소구하는 철학을 대중들에게 전달 할 수 있도록 합니다.
To express the unique identity of monorich, which is "focusing on the pinnacle," we aim to see a variety of products and models archived in an unorganized manner.
It projects a signature frame that shows an obsession with only the high-end of many brands so that they can convey the philosophy that the brand is seeking to the public.
Brand Application System
정립된 아이덴티티와 그래픽 모티프 시스템을 기반으로 브랜드를 명확하게 표현할 수 있는 어플리케이션 시스템을 개발하였습니다.
모노리치의 디자인 에셋은 다양한 매체에 일관되게 적용되어 고객들에게 모노리치만의 경험을 제공합니다.
Based on the established identity and graphic motif system, we developed an application system that can clearly express the brand.
Monorich's design set is consistently applied to various media to provide customers with a monorich's unique experience.
Package System
모노리치의 패키지 시스템은 플랫폼이 아닌 하이엔드 브랜드를 향해 있습니다.
하이엔드 브랜드의 원래 패키지를 그대로 보여주며, 플랫폼 시그니처 케이지를 겹쳐 사용함으로써 플랫폼의 모습을 표현합니다.
에르메스, 샤넬 등 역사 깊은 브랜드들의 히스토리를 존중하며, 그들에게 집중하는 플랫폼의 철학과 메시지를 나타냅니다.
단, 상품의 패키지가 존재하지 않거나 본 박스의 손상이 있어 본품 패키지를 활용하기 어려운 상황에는
모노리치의 시그니처 텍스쳐를 활용한 패키지를 활용하여, 거래되는 상품의 안정성과 신뢰성을 느낄 수 있도록 설계했습니다.
Monorich's package system is directed at high-end brands, not platforms.
It shows the original package of the high-end brand as it is, and expresses the appearance of the platform by overlapping the platform signature cage.
Respect the history of historical brands such as Hermes and Chanel, and represent the philosophy and message of the platform that focuses on them.
However, if the package of the product does not exist or the box is damaged, it is difficult to use the package of the product,
Using the package using Monorich's signature texture, we designed it so that you can feel the stability and reliability of the traded.
User Experience
디자인 에셋으로 활용되는 모티프는 제한된 영역에서도 컨텐츠를 사용자에게 직관적으로 전달할 수 있도록 개발되었습니다.
다양한 브랜드를 소개하고, 정보를 전달하는 플랫폼 비즈니스 특성을 분석하고 현상황을 파악하여 오랜시간 지속 가능한 아이덴티티를 표현 할 수 있는 방법을 모색합니다.
솔루션이나 디바이스 환경에서 제한적이지 않으며, 낮은 존재감을 가지고 다양한 컨텐츠를 포용할 수 있는 그래픽 시스템을 개발하여 브랜드를 마주하는 고객들에게 일관된 브랜드 경험을 제공하고자 합니다.
Graphic Motif, which is used as a design asset, has been developed to deliver content intuitively to users even in limited areas.
Introduce various brands, analyze the characteristics of the platform business that delivers information, and find ways to express long-lasting identity by identifying the current situation.
Develop a graphics system that is not restrictive in solution or device environments and can embrace a variety of content with a low presence
We want to provide a consistent brand experience to our customers facing the brand.